2013-09-24

Show me the money!

Var ska tidningarna få sina pengar ifrån i framtiden? Kom på Medieledarnas seminarium med workshop den 6 november där frågan diskuteras av bland andra Thomas Mattson från Expressen och Hanna Stjärne från Upsala Nya Tidning.

Var ska tidningsföretagen få sina intäkter från i framtiden? Med sjunkande upplagor, sjunkande annonsintäkter och låg betalningsvilja i digitala kanaler är hela branschen satt under unikt hård press.

Möt Thomas Mattsson, chefredaktör på Expressen, Sara Öhrvall, utvecklingsexpert på Bonnier AB, Fredric Karén, chefredaktör på Svenska Dagbladet och Hanna Stjärne, publisher på Upsala Nya Tidning som delar med sig av sina idéer och slutsatser under Medieledarnas seminarium med titeln ”Show me the money!”.

Men eftersom du själv är medieledare har även du goda idéer. Därför är en del av eftermiddagen avsatt till en workshop där vi tänker gemensamt kring intäkter och affärsmodeller.

Tiden är 14.00-17.30 onsdagen 6 november i Utgivarnas lokaler på Kungsgatan 62 i centrala Stockholm. Seminariet är gratis för dig som är medlem i Medieledarna, men antalet platser är begränsade. Du som inte är medlem är välkommen till en kostnad av 695 kronor, men om platsbrist skulle uppstå går medlemmar före.

Anmäl dig redan i dag till foreningar@ledarna.se.

Hjärtligt välkommen!

Andreas Miller,

Ordförande i Medieledarna

Martin Kreuger,

Seminarieledare

Uppdaterat: 2013-10-21

Bli medlem