Årets viktigaste seminarium – Digitalt betalt 2013

Just nu exploderar utvecklingen i tidningsbranschen. Redan i januari drar flera stora företag samtidigt igång sina nya betallösningar på internet.

2013 blir året då tidningsbranschen på allvar tar steget från att publicera gratis till att betalt för sitt digitala innehåll.
Räkna med en vår där diskussionen domineras av ord som freemium, mjuka betalväggar, cost-plus och plattformsneutralitet.

För att du ska hänga med har Medieledarna samlat branschens viktigaste aktörer för ett seminarium som uppdaterar dig redan nu.
Hur är kunskapsläget i dag? Vilka är de bästa möjligheterna och metoderna att ta digitalt betalt? Vad har pionjärerna lärt sig hittills? Vilka misstag ska du undvika?

Kom och lyssna på – och diskutera med:

Paula Salovaara, redaktionschef på Helsingin Saanomat som lyckats få över 130 000 betalande digitala prenumeranter.
Jan Helin, publisher på Aftonbladet – "tidningen som vet hur man tjänar pengar på nätet"
Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet som snart inför sin nya digitala affärsmodell.
Lars Dahmén, publisher på Sydsvenskan som börjat ta betalt på nätet just nu efter helgerna och delar med sig av de första veckornas erfarenheter.
Thomas Pettersohn, vd på lokaltidningskoncernen Mittmedia som har inlett en omfattande förändringsprocess för alla sina tidningar.

Seminariet är gratis för dig som är medlem i Medieledarna. Som medlem får du även ta med dig en ickemedlem gratis,uppge namn, mail, befattning samt telefonnummer i anmälan om du tar med en chefskollega.
Övriga ickemedlemmar debiteras 900 kronor plus moms, men det går att teckna medlemskap i dörren (från 247 kronor i månaden) och slippa seminariekostnaden.
Föreläsningar och paneldiskussion följt av mingel med plockmat.

Välkommen!
Andreas Miller
ordförande i Medieledarna

Text: Uppdaterat: 2013-01-07

Tid och plats

Betyg

Bli medlem