2011-09-08

Ledarna ger chefen världens bästa cv

I Ledarnas nya reklamkampanj får både chefer och medarbetare skapa en egen personlig cv-film på webben: Världens bästa cv. Filmens innehåll hämtas antingen från ett digitalt cv på LinkedIn eller fylls i manuellt i tjänsten. Slutresultatet - filmen om din karriär - kan sedan spridas på Facebook, Twitter och mejl. Kampanjens budskap är att ett medlemskap i Ledarna ger förutsättningar att bli en ännu bättre chef.

Ledarnas kampanj kommer också att synas i mer traditionella kanaler som utomhus på stortavlor, i annonser och som banners på webben.

– Ledarnas mål är att Sverige ska få världens bästa chefer. Med kampanjen vill vi synliggöra hur vi som chefsorganisation stödjer våra medlemmar i deras personliga utveckling som chef och ledare. Ett medlemskap i Ledarna ger chefen förutsättningar att bli en bättre chef, säger Helena Isaksson marknadsansvarig för Ledarna, Sveriges chefsorganisation.

Undersökningar visar att dagens chefsämnen och talanger inte längre ser chefsyrket som ett självklart val, samtidigt som chefsjobben både är utvecklande och meriterande.

– CV-filmen är ett helt nytt sätt dramatisera och konkretisera Ledarnas erbjudande till chefer. Vi tror att filmen sprider kännedomen om Ledarna som chefsorganisation bland Sveriges 500 000 chefer, men också bland många icke-chefer, exempelvis personer som kanske funderar på att bli chefer, säger Christina Gillberg, ansvarig projektledare på Gyro som tagit fram kampanjen på uppdrag av Ledarna.

Tjänsten, som är helt nydanande i sin tekniska utformning, producerar en film antingen genom en manuell process där uppgifter fylls i ett formulär eller genom att man kopplar tjänsten mot ett LinkedIn-konto. Webbtjänsten hämtar sedan in all fakta, söker upp bilder och illustrationer på nätet som produceras till en personlig film, med en speakerröst. Den tekniska lösningen är framtagen av den digitala byrån Britny.

Kampanjen har som mål är att öka kännedomen om Ledarna samtidigt som Ledarna vill nå ut till en yngre målgrupp. Kampanjen kommer att synas från och med den 12 september.

Om kampanjen

Uppdragsgivare: Helena Isaksson, marknadsansvarig, Ledarna, Sveriges chefsorganisation

Reklambyrå: Gyro
Projektledare: Christina Gillberg
Art Director: Mats Wallin
Copywriter: Mats Gardmo, Daniel Holmgren
Planner: Robert Dysell
Produktionsledare: Henrik Nordgren
Research: Olga Wirén, Robert Gyulavari
Art Designer: Tomas Kindberg, Louise Holpp
Digital projektledare: Emanuel Lantz
Digital produktionsledare: Stefan Wallin
Utvecklare: Jonas Hanström

Digital byrå: Britny
Projektledare och strateg: Viktor Bolin
Flash: Bobby Pettersson
Produktionsledare: Jesper Andersson
Backend: Albin Larsson
Digital designer: Emir Biscevic
PR: Erik Gollne
Ljud och musik: Michael Vyöni (Reaktor STLM)
Interns: Roope Nevander, Andrea Eriksson
Mobile/CSS: Jonas Rogert, Jonas Eriksson, Per Laxvik

Mediaförmedlare: Maxus
Projektledare: Fredrik Ekelund
Medieplanerare: Lena Larsson
Digital specialist: Sofia Welstadius
Research: Kaj Alberts

Presstelefon 08-598 99 333

Vi besvarar medias frågor om Ledarna och pratar gärna chefsfrågor. Vi förmedlar också kontakten till våra experter på ledarskapsfrågor, lön, jämställdhet, karriär och annat som rör chefers vardag.

Jag vill bli medlem i Ledarna!

Bli medlem