Pressmeddelande 14 maj 2013

Susanne Holmström är Framtidens kvinnliga ledare 2013

Susanne Holmström, chef för kundservice på Tele2, har korats till Framtidens kvinnliga ledare 2013 av Sveriges chefsorganisation Ledarna. För sjunde året i rad presenteras listan över Framtidens kvinnliga ledare – en lista över 75 tongivande kvinnliga ledare under 36 år. Syftet är att lyfta fram och synliggöra unga kvinnliga chefer.

Susanne Holmström vinner titeln med motiveringen: I en kultur som länge dominerats av högljudda ”peka med hela handen”-chefer lyckades årets vinnare hitta sin egen stil redan som 28-åring. Med mod som sitt främsta vapen fortsätter hon att utveckla ledarskapet till sin egen spetskompetens. Redan nu har hon tagit både sina 2 000 medarbetare och sin affär in i framtiden.

– Min drivkraft är att få människor att prestera mer än vad de tror är möjligt. Kraften i ett beslut kommer när alla förstår tanken och levererar tillsammans. Det är viktigt att vara genuin och mån om att nå resultat, säger Susanne Holmström.

Listan över Framtidens kvinnliga ledare tas fram för att modernisera synen på den svenska chefsmarknaden och visa på den potential som finns bland unga ledare.

– Med Framtidens kvinnliga ledare vill vi vända upp och ned på föreställningen om ledarskapet som en manlig arena. Vi vill lyfta fram goda exempel och inspiratörer – nyskapande ledare. Kvinnorna på listan är inte bara goda förebilder för andra kvinnor utan för alla som sitter på ledande positioner, säger Ellen Landberg, jämställdhetsexpert på Ledarna.

Galan arrangeras av Sveriges chefsorganisation Ledarna. För researcharbetet och kvalitetssäkring av listan ansvarar talangförsörjningsföretaget Nova.

Hela listan med de 75 namnen över Framtidens kvinnliga ledare

Mer om Framtidens kvinnliga ledare