2005-03-16

Årets kompetenspris 2005

"Pristagaren förmedlar mänskliga och ekonomiska värden."

Sveriges Chefsorganisation, Ledarna, delade i går, tisdag, ut Årets Kompetenspris för Mänskligt ledarskap till Christina Lindgren vid Turnils AB. Priset delades ut av juryns ordförande Anders Milton samt Ledarnas ordförande Björn Bergman under Kompetensgalan 2005 på Berns i Stockholm.

- Det var en stor glädje att få överlämna priset till Christina Lindgren som under många år visat en stark drivkraft och förmåga att entusiasmera och engagera många människor. Christina är dessutom en uthållig och modig person som inte viker för motstånd, säger Björn Bergman, i en kommentar.

- Hon förenar mänskliga värden och ekonomiska värden på ett professionellt sätt, säger Björn Bergman.

Juryns motivering till priset är:

För att hon som god människokännare ger alla medarbetare chanser att växa i sina yrkesroller. För sitt mod att inte väja för motstånd, utan fortsätta med sin uppgift, nyfiket och med osviklig entusiasm. Christina Lindgren står för ett helt nytt sätt att tänka, strukturerat och långsiktigt som medarbetarna uppfattar som mycket utvecklande. Hon uppfattas som en verkligt god förebild i sitt nyskapande.

Juryn för Årets kompetenspris för Mänskligt ledarskap består av:

Anders Milton (ordförande), ordförande i Röda Korset Sverige, Björn Bergman, ordförande Ledarna, Anna C Belfrage, seniorrådgivare, KREAB, Karin Pilsäter, riksdagsledamot, Folkpartiet Liberalerna, Thomas Petti, Anders Öhman, koncernpersonaldirektör SEB.

För ytterligare information
kontakta Björn Bergman, ordförande, Ledarna på mobiltelefon: 070- 590 15 94 eller Anne Kuylenstierna, pressansvarig Ledarna, på mobiltelefon 070-573 55 68 eller via e-post: anne.kuylenstierna@ledarna.se