2002-03-20

Bra utfall för Ledarnas senaste kampanj

Ledarnas senaste marknadsföringskampanj som lanserar webbtjänsten Chefsguiden på ledarna.se har nått ett bra resultat. Under kampanjperioden mellan den 8/3-17/3 hade Ledarnas webbplats runt 25 000 unika besökare som spenderade i snitt 6 minuter på att surfa runt på webben. 17 418 personer har också svarat på de webbfrågor som funnits på de webbannonser och banners som Ledarna har haft på ett 10-tal olika sajter.

- Det är ett bra resultat, där vårt mål var att få 13.500 personer att klicka svar på webbfrågorna, säger Ledarnas marknadschef Annika Prine, som också konstaterar att kampanjsatsningen över lag var mycket lyckad:

- Kombinationen av annonspelare över hela landet, annonser på X2000 och annonser på Internet har fallit mycket väl ut och vi är mycket nöjda med den respons vi har fått för de tre miljoner vi investerade i kampanjen.

Bland webbplatserna var det framförallt de större nyhetssajterna som Dagens Nyheter och Dagens Industri som har gett bäst resultat i klickfrekvens.

- Vi är inte förvånade över att det är just DN och Dagens Industri som ligger i topp. Dessa webbplatser besöks mycket frekvent av just målgruppen chefer, konstaterar Ledarnas informationschef Stina Nordström Popova som också är väldigt nöjd med webbesökarnas respons:

- Chefsguiden har fått fin feedback, vilket visar att vi har lyckats att skapa en webbtjänst som samlar den information som chefen vill ha och behöver på ett och samma ställe på nätet.