2006-11-07

Ny bok - hjälper chefen leda jämställt

Boken Leda Jämt ger chefen konkreta tips och råd på hur han eller hon kan skapa förändring och driva jämställdhetsarbetet framåt. Boken lanserades den 7 november.

Leda JämtRäkna med bråk, popcornmetoden och livspusslet, är några av rubrikerna i boken som spänner över områdena: förändringsledarskap, arbetsmiljö, föräldraskap, rekrytering, lön, sexuella trakasserier och framtiden. I Leda Jämt får läsaren sig flera test, tänkvärda citat och träffande illustrationer till livs.

- Vi vet att chefer är nyckelpersoner när det gäller att skapa jämställdhet. Genom Leda Jämt vill vi ge chefer verktyg att driva på förändringen på arbetsplatserna, säger Annika Elias, Ledarnas ordförande.

Boken riktar sig till både män och kvinnor som vill arbeta med jämställdhet. Kapitlen Leda Jämt speglar de områden som bör ingå i en jämställdhetsplan.

- Genom boken vill vi klä på chefen ordentligt för att kunna gå ut och argumentera för ökad jämställdhet, säger Klara Adolphson, jämställdhetsansvarig och författare av Leda Jämt.

Priset på boken Leda Jämt är 249 kr inkl moms för den som inte är medlem i Ledarna och kan beställas via Ledarnas webbsida. www.ledarna.se. Som journalist kan du kontakta någon av nedantående personer för ett kostnadsfritt exemplar.

För mer information eller recensionsexemplar kontakta:

Jessica Svärd-Bardvall, pressekreterare Ledarna, tel. 070-685 14 60,
jessica.svard-bardvall@ledarna.se

Klara Adolphson, jämställdhetsansvarig och ledarskapskonsult, tel. 070-552 37 78, klara.adolphson@ledarna.se