2006-10-26

Ny bok hjälper chefen leda jämställt

Den 7 november presenterar Ledarna en helt ny handbok i konsten att leda jämställt. I boken Leda Jämt får chefen konkreta tips och råd på hur han eller hon kan driva jämställdhetsarbetet framåt på arbetsplatsen. Genom Leda Jämt vill Ledarna förbättra chefers möjlighet att skapa förändring.

Räkna med bråk, popcornmetoden och livspusslet, är några av rubrikerna i boken som spänner över områdena: förändringsledarskap, arbetsmiljö, föräldraskap, rekrytering, lön, sexuella trakasserier och framtiden. I Leda Jämt får läsaren sig flera test, tänkvärda citat och träffande illustrationer till livs.

Presentationen av Leda Jämt äger rum på PS Kök & Konferens, Nytorgsgatan 42 i Stockholm, mellan klockan 11.30-13.00, den 7 november. Där kommer du också kunna hämta ett eget exemplar av Leda Jämt, som kommer direkt från tryckeriet. Efter presentationen bjuder Ledarna på en lätt lunch.

Ledarnas ordförande Annika Elias kommer att finnas på plats för att introducera boken och berätta om Ledarnas syn på ledarskap. Medverkar gör också Klara Adolphson,ledarskapskonsult och jämställdhetsansvarig på Ledarna.

Välkomna!

Ledarna