2007-08-28

Ny servicechef tar helhetsgrepp om Ledarnas service

Joachim Ytterstene tillträdde tjänsten som servicechef på Ledarna, Sveriges chefsorganisation, den 20 augusti. Närmast kommer Joachim från Veolia (tidigare Connex), där han varit affärsområdeschef med ansvar för bussverksamheten i Stockholm.

– I en organisation som satsar stenhårt på att utveckla service till våra medlemmar är Joachim Ytterstene en viktig kugge för att driva arbetet vidare. Vi är glada och stolta över att ha rekryterat honom till vår verksamhet, säger Per Hedelin, vd Ledarna.

Som servicechef kommer Joachim att ansvara för utveckling, samordning och förvaltning av Ledarnas serviceprocess. I ansvaret ingår såväl webb som Ledarnas servicecenter och ombudsmannaverksamheten i landet. Joachim kommer att ingå i ledningsgruppen.

– Jag hoppas bidra till att vi höjer vår redan höga kompetens ytterligare ett snäpp. Alla våra kontakter med medlemmarna ska kännetecknas av fortsatt hög och enhetlig kvalitet, säger Joachim Ytterstene.

– I en tid då allt fler ifrågasätter vikten av att vara med i en facklig organisation, ser jag en utmaning i att ännu tydligare kunna synliggöra värdet av medlemskapet i Ledarna genom den service vi levererar, säger Joachim Ytterstene.

Under sina åtta på Veolia har Joachim utöver sin befattning som affärsområdeschef även haft ansvar för förvärv och utveckling. Joachim, som är 40 år, har en MBA från Leeds universitet och har läst ekonomi vid Örebros universitet. I botten har Joachim en ingenjörsutbildning från Västerås, där han är uppvuxen.

Presstelefon 08-598 99 333

Vi besvarar medias frågor om Ledarna och pratar gärna chefsfrågor. Vi förmedlar också kontakten till våra experter på ledarskapsfrågor, lön, jämställdhet, karriär och annat som rör chefers vardag.

Jag vill bli medlem i Ledarna!

Bli medlem