2012-05-10

Charlotta Lundberg är Framtidens kvinnliga ledare 2012

Charlotta Lundberg Foto: Jezzica Sunmo

Charlotta Lundberg, direktör för kundrelationer på mobiloperatören 3, koras till Framtidens Kvinnliga Ledare 2012 av Sveriges chefsorganisation Ledarna. För sjätte året i rad presenteras listan över Framtidens kvinnliga ledare – en lista över 75 tongivande kvinnliga ledare under 36 år. Syftet är att lyfta fram och synliggöra unga kvinnliga chefer.

– För mig handlar ledarskap om att få andra att växa och snarare om ”vi” än om ”mig”. Ledarskap är ett yrke i sig och måste få ta tid och fokus i anspråk, säger Charlotta Lundberg, direktör för kundrelationer på 3.

Framtidens kvinnliga ledare tas fram av Ledarna för att modernisera synen på den svenska chefsmarknaden och visa på den potential som finns bland unga ledare.

– Med Framtidens Kvinnliga Ledare vill vi vända upp och ned på föreställningen om ledarskapet som en manlig arena. Vi vill lyfta fram goda exempel och inspiratörer – nyskapande ledare. Kvinnorna på listan är inte bara goda förebilder för andra unga kvinnor utan för alla som sitter på en ledande position, säger Klara Adolphson, ledarskaps- och jämställdhetsexpert på Ledarna.

Galan arrangeras av Sveriges chefsorganisation Ledarna. För researcharbetet och kvalitetssäkring av listan ansvarar NovaAgentum.

Hela listan med de 75 namnen över Framtidens kvinnliga ledare och övrig information som urvalskriterier finns på Shortcut.

För mer information, vänligen kontakta Ledarnas pressjour på 08-598 99 333.