2012-04-19

Ledarna lanserar nytt kampanjmanér med hjälp av Forsman & Bodenfors

Imorgon (fredag 20/4) sjösätter Sveriges chefsorganisation Ledarna en ny reklamkampanj. På temat ”Hos oss blir du en bättre chef” ska organisationen öka kännedomen om sitt erbjudande och tydliggöra att Ledarna enbart är till för chefer. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.

AnnonsDen inledande kampanjen kommer att starta i storstadsprint med fyra olika annonser som publiceras vid lika många tillfällen under en sju dagars-period. Senare i vår genomför Ledarna också onlineannonsering.

 

I kampanjen låter Ledarna för första gången opinionsbildning och reklam gå hand i hand. En av annonserna lyfter fram behovet av att modernisera svensk lönebildning, något som organisationen parallellt debatterar.

 

– Vi vill, med glimten i ögat, berätta för Sveriges chefer att vi vet hur deras arbetssituation ser ut och hur vi kan stödja dem för att bli bättre chefer, säger Niki Westerberg, kommunikationschef på Ledarna.

 

I fjol slog Sveriges chefsorganisation Ledarna rekord i antalet medlemmar och uppgår idag till fler än 87 000. I en tid där många fackförbund tappar medlemmar ökade Ledarna med 5,9 procent 2011.

 

Annonsen finns till höger som en pdf.

Text: Uppdaterat: 2012-05-21

Presstelefon 08-598 99 333

Vi besvarar medias frågor om Ledarna och pratar gärna chefsfrågor. Vi förmedlar också kontakten till våra experter på ledarskapsfrågor, lön, jämställdhet, karriär och annat som rör chefers vardag.

Jag vill bli medlem i Ledarna!

Bli medlem