Pressmeddelande 7 januari 2016

Jonas Morian ny samhällspolitisk rådgivare hos Ledarna

Jonas Morian har rekryterats till en nyinrättad tjänst som samhällspolitisk rådgivare hos Sveriges chefsorganisation Ledarna. Därmed får han huvudsakligen ansvaret för att utveckla och driva Ledarnas strategiska opinionsbildning. I rollen ingår även att i nära samarbete med ordförande och övriga styrelsen tolka och utforma Ledarnas politik.

– Genom att under lång tid ha tagit ställning och drivit olika frågor som är av betydelse för chefer har Ledarna idag en viktig roll som chefens röst i samhällsdebatten. Det är en roll som är av stor betydelse för att bidra till att ge Sveriges chefer bästa möjliga förutsättningar att utföra sina uppdrag. Med rekryteringen av Jonas vill vi nu ta nästa steg och stärka den delen av vårt uppdrag ytterligare, säger Annika Elias, ordförande Ledarna.

Jonas Morian har de senaste åren drivit eget företag inom samhällskommunikation, senast som inhyrd presschef på arbetsgivarorganisationen Almega. Han har lång erfarenhet av arbete inom såväl näringsliv som politik och organisationsvärlden, bland annat från olika roller inom Attendo Care, ”Ja till Euron”, Riksbyggen och Socialdemokraterna. Jonas är även en av grundarna till Almedalsbloggen, som sedan blev Makthavare.se, där han även varit chefredaktör.

Jonas tillträder den nya tjänsten den 1 mars.

Annika Elias, ordförande Ledarna: 070-222 84 50
Jonas Morian: 0705-64 19 84
Tomas Oskarsson, förbundssekreterare och chef samhällspolitisk utredning Ledarna: 070-886 03 42
Ledarnas pressjour: 08-598 99 333

Om Ledarna

Ledarna är Sveriges chefsorganisation med över 100 000 medlemmar – chefer i alla branscher och på alla nivåer. Hos oss får medlemmarna utveckling, råd och stöd i uppdraget som chef och kring den egna anställningen. Alltid med utgångspunkt i chefens individuella behov. Läs mer om Ledarna. Pressjour 08-598 99 333.