Studiedag i Stockholm

Medieledarna har det stora nöjet att bjuda in sina medlemmar till årets mediedag den 18 november. Vi börjar klockan 10.00 med ett besök på TV4, där vd:n Casten Almqvist tar emot för en pratstund om bland annat TV4:s digitala strategi, företagets syn på ledarskap och hur metoo-krisen påverkat det dagliga arbetet.

Efter en god lunch gästar vi SVT och träffar Sara Fahlander och Malin Ströman, chef respektive digital produktchef på SVTi, Play, Nyheter, Sport och Barn, bägge nyckelpersoner i den digitala transformationen.

Sedan fortsätter vi till medie- och produktionsbolaget Perfect Day Media, där vd Karolina Roslund tar emot. Perfect Day Media producerar innehåll för olika medieplattformar, bland annat flera framgångsrika podcasts. Det bildades 2011 av systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman.

Vi avrundar dagen med vår egen MediAW på Urban Delis takterrass. Där bjuds gott tilltugg och något att dricka medan Medieledarnas Björn Hygstedt leder ett scensamtal med Expressens före detta chefredaktör Thomas Mattsson, en av den svenska mediebranschens starkaste profiler.

Medieledarna bjuder medlemmar på resan tur och retur, helst med tåg men också flyg om så krävs. Anmäl dig redan i dag - platserna är begränsade! Du får en bekräftelse om du fått plats och bokningsuppgifter till resebyrån för bokning av resa.

Dagen i korthet:
• Samling 18 november 10.00 vid TV4:s stora entré.
• Alla vidare transporter står Medieledarna för
• Vi avslutar dagen ungefär 19.30 på Urban Deli.

Här är alla adresser:
• TV4, Tegeluddsvägen 3-5
• SVT, Oxenstiernsgatan 26-34
• Perfect Day Media, Sturegatan 16
• Urban Deli, Sveavägen 44, taket

Anmäl dig till mediedagen här.
Bindande anmälan - senast den 12 november.

Varmt välkommen!
Medieledarnas styrelse