Innovation i mediebranschen

En nyckel för svenska medier att överleva i den allt hårdare digitala konkurrensen är att ligga i framkant när det gäller digital innovation. På chefer och ledare ställs nya krav att initiera och leda innovation. Medieledarna har därför tagit temperaturen på mediebranschen och ordnar ett seminarium för att stimulera innovation. Det här är ett seminarium du inte har råd att missa.

Datum: 15 maj 2018

Plats: Odenplan 7A, Tunnelbana Odenplan

Tid: 15.00-18.00. Kvällen avrundas med mingel.

 En av talarna är professor Lucy Küng, Reuters Institute. Lucy Küng är en internationellt erkänd expert på strategi, ledarskap och innovation i mediebranschen.

https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/people/prof-lucy-kung

http://www.lucykung.com/

 Vi kommer också att presentera pågående innovationsprojekt och processer för att organisera och driva innovation.

 Seminariet är gratis och har ett begränsat antal platser. Först till kvarn gäller. Så notera datumet/anmäl dig redan nu. Observera att anmälan är bindande eftersom förtäring kommer att erbjudas.