Nicolas Nath, Senior Brand Director Adidas

Vilka utmaningar finns med ett internationellt ledarskap? Det vet Nicolas Nath, Senior Brand Director, Adidas, South East Europe, som kan marknadsföring ut i fingerspetsarna och ser sig själv som världsmedborgare.

Här delar han med sig av erfarenheter från ett internationellt yrkesliv och de personliga utmaningar under uppväxten som format honom till den ledare han är idag.

Som tidigare fotbollsproffs har Nicolas bland annat med sig vikten av en riktigt bra laganda och han är tydlig med vad han absolut inte kan acceptera på en arbetsplats.

  • Varför är mångfald viktigt för ett framgångsrikt team?
  • Vad krävs för att lyckas i arbetet med att leda globala team?
  • Hur kan marknadsföring bidra till en hållbar tillväxt inom klädindustrin?
  • Och hur var det egentligen med Reeboks skouthyrning i ”sparkcykelprojektet” – var det bara en gimmick?

Programledare är Ledarnas förbundsordförande Andreas Miller. Avsnittet spelades in den 14 december 2020.