Rickard Lyko, vd Lyko

E-handeln har fått sig en rejäl skjuts i och med coronapandemin. Rickard Lyko, vd för Lyko, marknadsledare inom hår- och skönhetsbranschen, delar med sig av erfarenheterna från sin e-handelsresa.

Med marknadens bredaste produktsortiment har det snabbväxande familjeföretaget i Vansbro ökat sin omsättning online rejält redan innan pandemin, och idag sysselsätts närmare 750 personer i koncernen. Både Rickard själv och företaget har genom åren fått en mängd priser så som Årets Digitala Gasell, Årets e-handel och Handelns bästa arbetsplats. Nu senast blev Rickard utnämnd till Årets digitala ledare för sitt prestigelösa ledarskap.

  • Är mixen av e-handel och fysiska butiker en framgångsfaktor?
  • Hur påverkas Lyko av Amazons etablering i Sverige?
  • Hur ska man agera i sitt ledarskap för att lyckas på e-handelsresan framåt?
  • Hur arbetar Lyko med hållbarhet och jämställdhet?

Programledare är Ledarnas förbundsordförande Andreas Miller. Avsnittet spelades in den 10 december 2020.