1. Nyckeln i resultatkedjan

Att nå resultat med ökad omsättning, marknadsandelar och vinst är något både chefer och medarbetare strävar efter. Stundtals är det en riktig utmaning. Men det finns en nyckel till framgång för chefen.

– Att ha lojala kunder är helt avgörande. Det har aldrig funnits så många kunder och inte heller så många konkurrenter. Därför är lojalitet helt avgörande, säger Svante Randlert.

Det som utmärker de bästa organisationerna är att de har engagerade medarbetare. Och det hänger på chefen att möjliggöra detta. Ledarskapet är att leda för att möjliggöra att varje person gör rätt sak i rätt tid och de ska älska att göra det. De ska veta varför. Det i sin tur skapar lojala kunder som i slutändan skapar resultat.

Här hittar du många tips om förändringsledning.

  • Utmaning. Ägna några minuter åt att fundera över: Hur kan jag som ledare skapa bättre förutsättningar för resultatkedjan?

Om Drömarbetsgivaren

Drömarbetsgivaren är ett samarbete mellan Ledarna och ledarskapsrådgivaren Svante Randlert.

Bli en bättre chef genom vassa ledarskapstips i kortformat. I tio avsnitt får du ta del av Svante Randlerts erfarenheter och insikter. Det handlar både om hur du ska tänka för att få medarbetare att välja dig som arbetsgivare och hur du får medarbetare som vill bidra till att ni når era mål.

Svante Randlert är en av Nordens mest anlitade föreläsare med fler än 170 föredrag per år. Han har genom åren hjälpt hundratals organisationer och tiotusentals chefer med att bli medarbetarnas och kundernas förstahandsval imorgon.