8. Därför räcker det inte att vara nöjd

Du kan följa upp medarbetares inställning och attityd på olika sätt. Men det finns en fara i att nöja sig med att de är nöjda. Det tar vi reda på mer om i detta avsnitt.

– Är det verkligen rätt att konstatera hur nöjda medarbetarna är i undersökningar? Vi vill ha medarbetare med motivation, passion, vilja och drivkraft. Då räcker det inte med att de är nöjda, säger Svante Randlert.

Hur kan du som chef motivera personal och yttre drivkrafter? I medlemskapet hos Ledarna ingår chefscoachning. Tre fokuserade samtal som ger nya perspektiv på dina chefsutmaningar och möjligheten att reflektera över ditt ledarskap.

Om Drömarbetsgivaren

Drömarbetsgivaren är ett samarbete mellan Ledarna och ledarskapsrådgivaren Svante Randlert.

Bli en bättre chef genom vassa ledarskapstips i kortformat. I tio avsnitt får du ta del av Svante Randlerts erfarenheter och insikter. Det handlar både om hur du ska tänka för att få medarbetare att välja dig som arbetsgivare och hur du får medarbetare som vill bidra till att ni når era mål.

Svante Randlert är en av Nordens mest anlitade föreläsare med fler än 170 föredrag per år. Han har genom åren hjälpt hundratals organisationer och tiotusentals chefer med att bli medarbetarnas och kundernas förstahandsval imorgon.

>