Hybrida ledarskapet

Gå inte vilse i den hybrida arbetsmiljön. Med bra modeller och forskning i ryggen kan du utveckla ditt ledarskap.

Kursinformation

Typ av aktivitet: Kurs
Omfattning: Halvdag
Öppen för: Medlemmar
Kostnad: Kursen ingår i medlemskapet

Upplägg

Föreläsning
Övning

I pandemins kölvatten har en ny slags arbetsvardag tagit vid; det nya normala. Vi har pratat om den hybrida arbetsplatsen under en tid men först det senaste året har vi på riktigt upplevt dess möjligheter, svårigheter och den förvirring som kan uppstå.

Hur ska chefer agera för att skapa en god kultur, vara en attraktiv arbetsgivare och ta hänsyn till individ, team och verksamhet – på samma gång?

Vilka utmaningar skapar förändringarna på arbetsplatsen för dig som ledare och vilka vägval behöver du göra?

Exempel på vad du lär dig om det hybrida ledarskapet:

  • Vad innebär hybrid och det nya normala
  • Hur du kan balansera behov för verksamhet, team och individ
  • Vilka arbetsuppgifter lämpar sig att utföra var och varför
  • Hybrida möten
  • Kontoret vs hemmet: Hur undviker du att det uppstår ett a- och ett b-lag när ni arbetar i en hybridmodell?

Det här kan du förvänta dig av dagen

Du får ta del av insikter, forskning och modeller som möjliggör din utveckling av det hybrida ledarskapet. Du får också reflektera, diskutera och dela erfarenheter med andra chefer om vad som fungerar i olika organisationer.

Datum, tid och plats

Välj kurstillfälle och klicka på knappen för att anmäla dig.
Malmö, High Court
14 februari 2023 klockan 9.00-12.00
Digitalt, Zoom
28 februari 2023 klockan 9.00-12.00

Aktiviteten är fullbokad, väntelista finns

Göteborg, Centralhuset Konferens
27 mars 2023 klockan 9.00-12.00

Aktiviteten är fullbokad, väntelista finns

Om kursledarna

Nina Jällgård är diplomerad ledarskaps- och organisationskonsult med 20 års erfarenhet av utbildning och grupputveckling i olika organisationer. Hon har designat och utbildat i effektiva och kreativa möten och workshops, både digitalt och i klassrummet. Hon har tidigare arbetat som chef med personal på distans i ständig förändring.

Petra Myhrman är utbildad inom ledarskap, kommunikation, ekonomi och management samt har erfarenhet av att arbeta som chef. Hon designar och genomför utvecklingsprogram både på operativ och på strategisk nivå. Petra är certifierad handledare i Utvecklande ledarskap (UL), Utveckling av grupp och ledare (UGL) och Indirekt ledarskap (leda chefer, IL).