Interimschef – ledarskap på besök

Stärk din förmåga att genomföra uppdrag och att lyckas i rollen som interimschef.

Kursinformation

Typ av aktivitet: Kurs
Omfattning: Heldag
Öppen för: Medlemmar
Kostnad: Kursen ingår i medlemskapet

Upplägg

Föreläsning
Övning

Kursen bygger på aktivt deltagande från dig som är med. Fokus är på diskussion och övning i grupp, föreläsningen upptar en mindre del av tiden.

Interimsledarskap är ett eget yrke, skilt från alla andra. I alla yrken krävs utbildning, erfarenhet och reflektion för att lyckas. Bra interimschefer förändrar arbetsmarknaden.

Oavsett tidigare roller och positioner är vi alla nybörjare i våra första interimsuppdrag. Fallgroparna är många och ofta är uppdragsbeskrivningen bristfällig och förutsättningarna otydliga. Här får du en introduktion till interimsledarskap och stärker din förmåga att hitta och genomföra uppdrag samt att lyckas med en karriär som interimsledare.

Exempel på vad du lär dig om interimsledarskap:

  • Att göra dig tillgänglig
  • Vässa din pitch: Vad vill du och vad kan du
  • Hitta din målgrupp och nisch
  • Marknadsföring och att hitta uppdrag
  • Bilda bolag och optimera ekonomin
  • Fallgropar och framgångsfaktorer
  • Avsluta uppdrag och att vara mellan uppdrag

Det här kan du förvänta dig av dagen

Vi ger dig konkreta verktyg som direkt kan användas i vardagen. Vi kombinerar föreläsning med workshops och handledda gruppdiskussioner. Mycket fokus läggs på dina aktuella utmaningar, att definiera din målgrupp, vässa din pitch och ge och ta feedback till andra deltagare. En möjlighet att nätverka med driftiga människor i samma situation.

Teori varvas med praktiska övningar, erfarenhetsutbyten och tips. Dagen bygger på att alla deltagare är aktiva.

Kursledaren var mycket bra. Bra att vi hade mycket breakout-grupper och nätverkande.

Tidigare kursdeltagare

Datum, tid och plats

Välj tillfälle och klicka på knappen för att anmäla dig.
Digitalt, Zoom
28 maj 2024 klockan 9.00-16.00

Om kursledarna

Johan Seltborg är civilingenjör och har jobbat med försäljning under hela karriären, i roller som exportsäljare, försäljningschef, vd och styrelseledamot. De senaste fem åren har han jobbat som interimschef och mellan uppdragen skrivit en guidebok för interimschefer. Han är även en frekvent anlitad föreläsare.

Daniel Hahn har en lång bakgrund inom industri, konsumentvaror och FMCG. Han har bott och jobbat i många länder med tyngdpunkt på Asien och tillbringade studierna på Chalmers och Handelshögskolan i Göteborg.