Fråga inte din PT – fråga Ledarna istället
Genom studenterna fick Ledarna värdefull inblick i en yngre målgrupps perspektiv.
– Vi ville skapa en kampanj som lyfter vår expertis, når fram känslomässigt och skapar igenkänning hos målgruppen. Genom en färgstark, lättsam och personlig ton vill vi visa att Ledarna är det naturliga valet även för unga chefer, säger Pia Lindström, marknadschef på Ledarna.
Till kampanjsida: Fråga Ledarna istället: PT
Bakgrunden till kampanjen är bland annat forskning och undersökningar som bland annat visar att var femte ung chef aldrig har fått en introduktion till sin roll. Hälften anser att introduktionen var bristfällig och kort – något som ofta skapar stress och känslan av att stå ensam.
Kampanjen bygger på ett kommunikativt koncept som lyfter fram Ledarnas expertis och erfarenhet inom chefsområdet. Målet är att det ska kännas självklart för chefer att vända sig till Ledarna för stöd och vägledning.
Sammantaget består kampanjen av sju filmer och Berghs-studenten Mortimer Hedman har även deltagit i arbetet med produktionen.
I filmerna visas på ett humoristiskt sätt att det finns bättre alternativ än att fråga sin PT, mormor eller kompis om sina chefsutmaningar – att fråga Ledarna istället.
Kampanjen lanseras vecka 15 och kommer att synas i sociala medier, höras i radio.
Arbetsgrupp filmproduktion
- Alexander Strand, grafisk formgivare
- Carl-Magnus Fagerholm, ansvarig digital marknadsföring
- Emilia Larsson, digital producent
- Pia Lindström, marknadschef
- Pär Berg, försäljningschef
- Mortimer Hedman, idé, projektledning och regi, Berghs
Arbetsgrupp Berghs-projektet
- Amanda Regnér, pr
- Emma Gundersen, grafisk design
- Hannah Johansson, growth marketing
- Mortimer Hedman, art director/copywriter
- Pontus Suphachai Jansson, pr
- Sara Khosravi, produktionsledning & pr
- Siri Cervin, strategisk kommunikation
Uppdragsgivare Ledarna
- Fredrik Gustafsson, marknads-pr-specialist
- Kerstin Lager, kommunikationschef
- Pia Lindström, marknadschef