Pressmeddelande 4 december 2019

Ledarna släpper webb-tv-serien Drömarbetsgivaren med Svante Randlert

Idag lanseras webb-tv-serien Drömarbetsgivaren, som bygger på ledarskapsrådgivaren Svante Randlerts bästsäljare med samma namn. Webb-tv-serien har tagits fram av Sveriges chefsorganisation Ledarna och består av 10 avsnitt. Där får du, som chef, perspektiv på ditt ledarskap och handfasta tips som kan användas i alla typer av organisationer.
Svante Randlert, ledarskapsrådgivare.

Ledarna erbjuder bland annat skräddarsydda kurser, chefsrådgivning samt möjlighet till karriärrådgivning och chefscoachning inom ramen för ledarskapet. Med 93000 medlemmar når Ledarna ut till chefer i alla branscher och på alla nivåer.

– Vi vill ge en dos inspiration i vardagen och med de korta avsnitten når vi ut till alla chefer, oavsett om de är medlemmar eller inte. Sedan knyter vi såklart ihop Svantes tips med hur Ledarna stöttar cheferna i vardagen, säger Pia Lindström, biträdande marknadschef på Ledarna.

Drömarbetsgivaren går helt i linje med Ledarnas varumärkeslöfte ”Hos oss blir du en bättre chef”. Tipsen fångar tidsandan och pekar på hur viktigt ledarskapet är för att nå framgång och skapa resultat i organisationen. Serien utgår ifrån chefens vardag och lyfter ämnen och de senaste trenderna inom kompetensutveckling och förändringsledarskap liksom återhämtning och reflektion.

– Jag skrev boken utifrån alla mina insikter och erfarenheter jag fått genom åren som rådgivare åt olika arbetsgivare. Hur kan chefen få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet? Det resulterade i 10 budord, som nu blivit denna webb-tv-serie, säger Svante Randlert.

Svante Randlert är en av Nordens mest anlitade föreläsare inom ledarskap med fler än 170 föredrag per år. Han har genom åren hjälpt hundratals organisationer och tiotusentals chefer att bli medarbetarnas och kundernas förstahandsval idag och i morgon. Svante Randlert driver ledarskapspodden Chefssnack och har även tagit fram en egen webbkurs som bygger på Drömarbetsgivaren.

Du ser alla avsnitten här: ledarna.se/svanterandlert.