Reklambyrå vinner pris för hälsofrämjande initiativ
The Amazing Society vann för sitt initiativ Social First, som syftar till att öka socialt ansvarstagande och social hållbarhet i reklam- och kommunikationsbranschen. Filosofin har haft stora hälsofrämjande effekter på såväl chefer som övriga medarbetare och har lett till en drastisk minskning av både sjukfrånvaro och personalomsättning på byrån.
Igår kväll delade Ledarna inom privat tjänstesektor (LPT) ut priset Årets Initiativ, för andra året i rad. Syftet med utmärkelsen är att lyfta fram goda exempel och spännande idéer som på olika sätt bidragit till ett ökat ansvar för framtidens arbetsplatser – och i år var temat Hälsa för chefer.
The Amazing Society som var en av det fyra finalisterna vann med initiativet Social First, som går ut på att koppla samman marknadsföring med ett tydligt socialt ansvarstagande och på så sätt ta ett större socialt ansvar för det reklambranschen förmedlar.
Läs juryns motivering och mer om vinnaren av Årets Initiativ 2018